lördag 17 oktober 2015

En oktoberlördag

Med en lista:

- Hur var natten?

Somnade på en gång jag la huvudet mot kudden och egentligen skulle kolla på lite film. Men sov djupt o skönt hela natten. 

- Vad har du gjort under morgonen?

Jag vaknade pigg 06.38 och tänkte jag passar på o åker ut på en morgonpromenad. Fixade lite kaffe med mig och så medan staden, familjen o naturen ännu sov njöt jag av tystnaden o friheten. 



- Vad ska du göra idag?

Idag jobbas det lite, fixas lite, firad lite och så vila.

- Vad ser du mest fram emot?

Att få njuta av solen o hösten vackra färger. 

- Vilken typ av lördag kommer det att bli?

En perfekt sådan. 

- Vad ska du ha på dig?

Mina nya svarta brallor, en skjorta o en tröja.

- Vilka kommer du hänga med?

Ungdomar, vänner o familj. 

- Vad ska du göra ikväll?

Fira lite och vila. 

- Kan jag få en peppig lördagslåt?

Winnerbäcks nya Köpt en bil 

ha en härlig lördag!

Listan kommer från Elsa Billgren! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar